اعضاي پارلمان افغانستان خواستار مصونيت پس از پايان دوره كاري شدند
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 اعضاي پارلمان افغانستان خواستار مصونيت سياسي و امتيازات ويژه براي نماينده گان افغان پس از پايان دوره كاري شد.


 محمد يونس قانوني رئيس پارلمان افغانستان روز گذشته در جلسه كميسيون 18 گانه پارلمان با نگراني از وضعيت نمايندگان پس از اتمام دوره كاري آنان در پارلمان اظهار داشت: به پاس خدماتي كه اعضاي سابق پارلمان انجام داده‌اند، بايد پس از اتمام كار از مصئونيت سياسي و امتيازات ويژه اي برخوردار باشند.
قانوني از دولت خواست تا به نماينده گاني كه دوره كاري آنان به پايان رسيده و به پارلمان دوم راه نيافته اند، مجوز 2 قبضه سلاح و پاسپورت داده شود.
بر اساس اعلام نتايج ابتدايي انتخابات پارلماني افغانستان، نيمي از اعضاي پارلمان فعلي نتوانسته‌اند به پارلمان بعدي راه يابند.
روز گذشته تعدادي از اين افراد با اعتراض به نتايج انتخابات، دست به تظاهرات زده و خواستار برگزاري مجدد انتخابات شدند.
اين افراد هشدار دادند كه اگر دولت به خواست آنها توجه نكند، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد و اين تظاهرات را به ولايت‌ها و فرمانداري‌هاي ديگر گسترش خواهند داد.
به نظر مي رسد كه پيشنهاد رئيس پارلمان افغانستان در مورد مصونيت سياسي و امتيازات ويژه براي اعضاي ناكام اين مجلس، به منظور دلجويي از آنان انجام شده است.
كميسون مستقل انتخابات افغانستان در پي 2 روز تظاهرات پي در پي ده‌ها كانديداي شكست خورده، اعلام كرد كه كميسيون ويژه یي را براي رفع سوء ظن‌ها ايجاد كرده است.
آراي بسياري از مراكز راي‌دهي كه تقلب‌هاي گسترده در آن بوجود آمده توسط كميسيون مستقل انتخابات و كميسيون رسيدگي به شكايات انتخاباتي باطل اعلام شده است.


November 4th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها